torsdag 4 september 2014

Ledig onsdag, 3 x lekplats


Sedan Tage började på förskolan för två år sedan har jag varit hemma med barnen på onsdagar. Mycket bra ide! Vi har varit iväg på små utflykter, tagit det lugnt hemma eller passat på att lägga bvc-besöken på onsdagarna.

Jag ska fortsätta med de lediga onsdagarna året ut. Sen lutar det åt att jag jobbar fullt igen. Därför vill jag utnyttja de lediga dagarna i höst till roliga utflykter. Min plan är att vi ska gå på teater och besöka flera av Göteborgs museum. 

Denna onsdagen åkte vi först till en lekpkats i Majorna. Efter lite fika åkte vi över till Hisingen. Vid Eriksberg träffade vi en kompis och hennes två barn på en ny lite annorlunda lekplats. Efter en stunds lek gick vi vidare till en riktigt stor lekplats i närheten. Selma och Tage gick bananas i den långa  snabba rutchkanan.

Väl hemma var planen att vi skulle baka bullar. Men det var ingen som hade ork kvar till det.

Inga kommentarer: