torsdag 23 juli 2009

Return of the sporttjej

Det går riktigt bra med träningen, bortsett från en liten förkylning just nu. Jag varvar jogging med "hemma-bootcamp". Det innebär några varv med höga steg i husets trappor (14 våningar) och styrkegympa på golvet här hemma tills Fredric tycker att jag är klar. Jobbigt! Jag längtar så efter känslan av att kunna trycka på under löpningen. Känna ett driv i löpsteget.

Nu när jag börjar bli sportig igen måste nya grejer shoppas. Nya löparskor, löparkläder och gympakläder vill jag ha. Till höstens orientering ska jag köpa en ny kompass, den förra stals ur förrådet i höstas. Jag vill ha en ren tumkompass utan vridbart hus och en massa linjer.Roligaste sportshoppingen blir ändå en cykel till våren. Jag vill ha en bra cykel, inte dålig och ingen värsting. Den ska vara snygg också. Bra och snygg = Cervelo S1!

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag är också inne på nya sportsaker, eller främst kläder. Köpte ett nytt fint träningslinne i Lysekil igår tex. Alltid mycket roligare att träna med bra och "fina" kläder.
Längtar också efter exakt den känslan, det är underbart att känna så även om det var ganska längsedan nu.
Kram