torsdag 14 oktober 2010

Pysselrummet (jo, det är sant)

Det börjar dra ihop sig för flytt. Om mindre än två månader går lasset. Det ska bli fantastiskt! Vår nya radhusliknande lägenhet passar oss perfekt. Vi har bestämt vad de olika rummen ska användas till, planerat möblering och inredningsstil. Kul!


På entréplan finns det ett pyttelitet rum som ska bli mitt pysselrum. Ett rum där symaskinen kan stå framme. Vilken dröm! Rummet ska målas i en mellanbeige färg. Här hoppas jag få plats med:

  • Ett gammalt rejält träbord. Fyrkantigt.
  • En bekväm kontorsstol som man även kan sitta i med benen uppdragna.
  • Vägghängda hyllplan över bordet.
  • En bokhylla, gärna vårt vita vitrinskåp.
  • Farmors gamla guld-fåtölj.
  • Golvlampa vid fåtöljen, gärna 50-talsstil.
  • Litet avlastningsbord vid fåtöljen.
  • Någon form av egengjord anslagstavla.
  • Skrivbordslampa med bra belysning.
  • En massa småförvaring för alla pysselgrejer.
  • Kanske har jag en Roberts Radio i fönstret, om jag kan bestämma vilken färg jag tycker mest om.

Inga kommentarer: