torsdag 24 februari 2011

Gravid med lilla tvåan

I början av augusti är det beräknat att en liten bebis ska titta ut.

Fram till vecka 14 mådde jag rejält illa och var otroligt trött. Det var ingen höjdare. De lediga dagarna i julhelgen ville jag bara ligga i soffan och sova. Jag kände en avsmak för det mesta. De senaste veckorna har illamående klingat av. Trött är jag fortfarande. Det börjar bli allt mer verkligt att vi faktiskt ska få en ny liten familjemedlem. Tanken är hisnande. Jag känner ett begynnande sug efter bebisprylar och framför allt bebiskläder.

Något som en extra kul denna gång är att vi har Selma som ska få ett lillasyskon. Selma verkligen tokälskar bebisar och vill gärna hålla, bära, kram och fixa på alla sätt med napp och filtar. Det ska bli så kul att se hur hon reagerar när vi plötsligt har en bebis som också ska bo hos oss.

Nu är vi i vecka 17. De första veckorna var riktigt sega, men nu går det snabbt. Den här gången är jag inte så intresserad av graviditeten, utan vill att bebisen ska komma nu. Eller ja, det kanske blir lagom i augusti ändå.

Är det en sådan här liten krabat måntro?

1 kommentar:

sofia sa...

Lilla fina Selma!

Jag längtar också efter bebisen, ska bli så mysigt.
Kram