tisdag 28 augusti 2012

Liseberg, förkyld och snart jobbdax

Selma och Fredric tar en lufttur.
I förra vecka åkte vi till Liseberg med mina föräldrar och kusin Oliver. Senaste besöket var för två år sedan. Selma har snappat upp på förskolan att Liseberg är något kul, men hade inte riktigt koll på vad det faktiskt innebär. Hon trodde att spårvagnsturen dit var själva grejen, och såg mycket fram emot det. Väl på plats blev hon väldigt förtjust och ville åka allt. Hon var riktigt tuff och åkte FlumRide med oss.

Jag och Fredric fick en stunds barnpassning och sprang iväg för att åka lite på egen hand. Vi såg skyltar till AtmosFear, alla ungdomar gick dit. Vi hakade på. Det visade sig vara Europas högsta fritt fall. Vi åkte tokhögt upp i luften och såg ut över hela Göteborg och satt helt oskyddade (kändes det som). Plötsligt for vi rakt ned med ljusets hastighet. Om jag säger såhär: "Fy fan, jag blev så galet rädd".

AtmosFeeeear.
Det var en riktigt lyckad dag. Knappt några köer alls, och bara någon liten regskur. Selma och Oliver åkte massor tillsammans. Tage provade karusellen.

För övrigt är det snart dags för mig att starta upp jobbhjärnan igen. En knapp vecka kvar tills jag ska infinna mig på ett kontor i Gamlestan. Jag ska vara på samma ställe som innan jag gick på föräldraledighet. Det känns bra. Jag vet vad jag ska göra och det är ett trevligt företag. Hoppas bara att den sega förkylning jag dras med tar och pyser sin väg tills dess.

Inga kommentarer: