onsdag 24 oktober 2007

Bakis?

Jag är helt mörbultad. Kroppen värker och ögonen lyser röda. Jag hajjade till när jag tittade mig i spegeln i morse. Johnny Rocker hajjade också till, och frågade varför jag såg så konstig ut. Nejdå, jag har inte slagit runt en tisdagkväll. Jag har löptränat med cykelklubbens ungdomar. Det är allt. Och nu stapplar jag fram på jobbet och kisar i lysrörsskenet. Visst är träning bra!

Hur kul är det att vara ett vrak då? Toppen. Jag älskar det! Träningsvärk är underbart, och är det extra mycket är det ännu bättre.

Nu har jag tränat på bra och regelbundet i flera veckor. Löpningen går bättre och bättre. Det går bättre och bättre för cykelkillarna också. Jag inser att jag snart inte har en chans att hänga med någon av dem. Men det är bara roligt. Nu får de ha tanten efter sig.

Inga kommentarer: