fredag 12 oktober 2007

Stress

Puh. Jag är helt slut. De senaste veckorna har varit tokstressiga på jobbet. Jag har inte gjort annat än jobba och träna. Ja faktiskt, träna. Eftersom vi håller i klubbens löpträning nu har jag inte haft möjlighet att låta bli.

Jag har en väldigt hög tröskel till att längta efter träningspassen istället för att förfasas inför dem. Snarare ett plank än en tröskel. Nu hänger jag i vilket fall där uppe på kanten. Snart kan jag hoppa ner på andra sida och joina träningsfreaksen. Om jag får kalla mig det med mina blygsamma tre, snart fyra, pass i veckan.

Nu väntar en härlig helg, som jag tänker inleda med en djupdykning ner i tv-soffan och ännu ett avsnitt av fantastiska the Wire. Kanske lyxar jag till det med ett litet glas portvin.

På måndag limmar jag åter fast blicken på skärmen och trummar vidare på tangenterna. Det är sista veckan av stress innan vi är i hamn. Sedan tänker jag bara njuta av att detta segdragna projekt faktiskt verkar bli riktigt lyckat.

Inga kommentarer: