fredag 4 april 2008

Sockrigt eldprov

Mitt sötsug är borta. Nästan. För jättelängesedan bestämde mig för att hålla igen på socker. Vad händer? Jag blir extremt sötsugen. Såklart. Jag tror inte på att förbjuda sig att äta något. Det funkar inte för mig i alla fall. Några gånger när jag har varit godissugen har jag låtsats att jag redan har ätit upp godiset. Kan funka.

Igår utsattes jag för eldprovet. En prinsesstårta står på fikabordet. Bara att ta. Hur mycket man vill. Jag ville lite, men lät bli. Tjoho! Nu står den i kylen.

Just nu är jag sugen på:

En blodig biff
Räkor
Rödvin
Mörk choklad, gärna med kakaobönor i
Blåmusslor
Lyxigt kaffe och hembakade biscotti
Saltlakrits

Vad är du sugen på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste vara skönt att inte vara så sötsugen. En gång höll jag upp ganska länge och blev också av med det, men det tyckte jag var lite tråkigt. För mig är det inge idé nu, jag gillar goids för mycket. Däremot har jag märkt att om jag äter någon godis under veckan så är suget inte alls lika stort när helgen kommer. Håller jag upp under vardagarna måste jag äta på helgen, sedan är det ju försent.
Nåväl, det här med godis kan diskuteras länge.
Förut när vi pratade blev jag grymt sugen på pannkakor, nu har vi ätit det till lunch. Är faktiskt inte godissugen, fastän det är helg när som helst.

Ha det gott, kram