måndag 17 november 2008

Horisontalläge

Nu har jag vilat hemma i tre dagar. Inte en blödning i sikte, bara värk av liggandet. Imorgon ska jag gå till jobbet igen. Som tur är kan jag sitta helt still och be folk komma till mig om det gäller något. Det får bli en kort dag.

Det känns som om jag har varit gravid i evigheter, alltid. Särskilt nu efter blödningen känns det drygt att vänta dessa sista veckor. Bara väntan och oro. Jag ser fram emot att graviditeten är över och att lilla bebisen kommer till oss. Inte riktigt än bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också efter att få träffa er lilla bebis. Ska bli helt fantastiskt att få hålla en sådan liten! Bra att du vilat några dagar, hoppas ni slipper mer oro nu.
Kram Sofia

Anonym sa...

Ja, det får vi verkligen hoppas. Nu räcker det. Ska bli spännande att se vad Oliver tycker om sin lilla kusin.