måndag 21 september 2009

Nytt virkprojekt

För ett och ett halvt år sedan startade jag ett virkprojekt, ett evighetsprojekt. Garnet är jättetunt, så det syns knappt något fastän jag har virkat jättemycket. Jag har tröttnat. Nu har jag efter lite funderande bestämt mig för att lägga evighetsduken åt sidan och starta ett nytt virkprojekt. Jag ska virka en filt till Selma med mormorsrutor.

Jag och grannen Hanna gick till en garnaffär här i Majorna. Där fanns en massa fina garner, så nu är jag väldigt sugen på att sätta igång. Med grovt garn. Hanna köpte garn ur samma serie och ska virka en likadan filt. Det är jättebra, då har jag press på mig att komma igång. Inte kul att stå där med en liten ruta när hon har hela filten klar.

4 kommentarer:

Lonelyfield sa...

Å, vad duktig du är som virkar. Önskar jag kunde det:-)

Sofia sa...

Bra gjort, äntligen kan du lägga den åt sidan. Fina färger du valt till filten!
Kram Sofia

Anonym sa...

Så nu är det ok att jag köper en duk, eller?!

Anonym sa...

Absolut!