tisdag 29 september 2009

Selma 7 månader


Selma 7 månader: (Ytterligare en lite sen månadsrapport) För en dryg vecka fyllde Selma 7 månader. Det firade hon med att krypa för första gången. Det första riktiga krypet med flera steg i en följd. Selma kan även sitta själv nu, men hon föredrar att utforska leksaker och omgivningen på mage eller knästående.

Selma tycker om att titta och känna på allt som finns omkring henne. Mattkanten, tvättlappar och dammsugaren ska undersökas ingående. Ljud är kul. Antingen leksaker som låter, eller att prata och tjoa på egen hand.

Selma har fått två nya tänder i överkäken.

Det går sakta framåt med maten. Selma äter mer och mer av gröt och puréer. Men det är fortfarande väldigt små portioner, långt ifrån vad jag önskat. Gröt och frukt är gott. Majskrokar är spännande. Matpuréer är inte lika populärt. Selma dricker gärna vatten ut sin nappflaska. Hon håller själv och har förstått att hon måste hålla upp den för att det ska komma vatten. Smart tjej!

Selma har fortfarande storlek 74. Jag hoppas att hon kan ha det ett tag till.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Fina tjejen blir stor. På första bilden är hon väldigt lik dig när du var liten. Vi får höras nån dag, idag hade jag verkligen fullt upp när du ringde. Kram

Sofia sa...

Nu fattar jag vad du ville, när jag ser bilderna. Kram