lördag 5 september 2009

Höstshopping

Igår gav jag mig iväg till utförsäljning av höstkläder, som lillasyster tipsat om. Hon har varit på det tidigare och fyndat. Jag var taggad. Jag har knappt köpt några kläder till mig på riktigt länge, så det var verkligen läge. I höst ska min garderob fyllas med nyheter!

Men det blev inget med det. Det gick inte alls att komma ned i källaren med barnvagnen, och det funkade inte riktigt att lämna vagnen och ta Selma under armen heller. Jag blev först jätteledsen, och stod där med min laddade plånbok.

Jag slank in på Lindex istället. Deras kläder har varit lite tråkiga och tantiga förut. Nu var det bättre (eller har jag blivit tant!?). Jag hittade en massa fint. Det blev en t-shirt, en vinröd blus, två rutiga blusar och två västar. De måste ha mixtrat med speglarna och ljuset i provrummen. Jag såg riktigt snygg ut och fick tom byta till mindre storlekar.

Nu behöver jag några jeans, någon klänning och en massa höstiga accessoarer.

Inga kommentarer: