onsdag 13 januari 2010

Förhoppningar på 2010

Jag sparkar igång det nya året med att i januari bli godkänd i kursen jag läser. Det känns bra att äntligen ha tagit tag i denna gamla surdeg efter så många år. Jag är fantastiskt nöjd med min prestation och förtjänar en liten belöning. Detta sätter ramen för mitt 2010. Genomföra och slutföra.

Jag fortsätter det nya årets början med att följa mitt nyårslöfte och tränar minst två gånger i veckan. Det blir mest löpning och gympa på Friskis. Vid påsk konstaterar jag att jag uppnått mitt mål och hämtar hem belöningen, en gps-klocka.

Nu har jag fått bättre kondition och springer ett par orienteringstävlingar. Mot slutet av vårsäsongen byter jag den öppna klassen mot D21 på ett par tävlingar. Det går riktig bra.

2010 blir ett bra år även för TV-sporten. De stora händelsena är såklart vinter-OS, giro d'Italtia och tour de France. Vid vinter-OS hoppas jag mest på längdskidåkarna och skidskyttet. Men det ska även bli kul att se utförsåkningen, det svenska herrlaget i skridsko-lagtempo, den där tjejen som kör slalom med fyra i backen samtidigt. Och förhoppningsvis flera andra roliga idrotter.

Kanske springer jag 5-dagars i sommar. I så fall i klassen D-21 Kort. Det går riktigt bra, top 50 totalt.

Jag pysslar och handarbetar som aldrig förr. Och nu stannar det inte vid idéer, jag genomför och avslutar. Det känns bra. Framför allt gör jag klart albumet över Selmas första år. Det blir jättefint. Jag gör klart filten med mormorsrutor, den blir också jättefin.

Kanske hittar vi det där dröm-radhuset. Det har gott om förvaring, en liten gräsplätt, mysigt vardagsrum, fina golv, massor av fönsterbrädor som behöver fyllas med blommor, ett rum över som blir mitt pysselrum där symaskinen kan stå framme, ett sportrum där testcykeln kan stå framme, närhet till en förskola som Selma gillar och flera grannar med barn som Selma kan leka med. Ja, något sådant vore bra.

Under sommaren åker vi på en liten mysig semesterresa, förmodligen i Sverige. Selma tycker att det är jätteroligt!

I augusti är det dags för Selma att skolas in på förskolan. Hon tycker att det är roligt på förskolan och känner sig trygg med personalen. I samma veva är det dags för mig att börja arbeta igen. Det vore bra om jag fick ett uppdrag på gamla stället. Mitt uppdrag är ju upptaget, men det kanske finns behov för fler.

Hösten rullar på med träning, jobb och förskola. Jag trivs bra på jobbet och känner mig duktig.

Julen blir mysig. Granen är lite mindre i år.

Inga kommentarer: