måndag 14 maj 2007

Firande

I lördags cyklade vi runt och tittade på Göteborgsvarvet. Det var länge sedan jag satt på cykeln. Det kändes i både bak och rygg. Det var inte helt självklart för kroppen att hålla där nere på styret. Men det var skönt att trampa runt lite. När det blivit lite varmare är det dags för mig att cykla igen. Jag såg en hel del kända ansikten under loppet. Det var kul. Jag blev löpsugen. Så är det alltid. I vilket fall bestämde jag mig för att springa nästa år. Och nu skriver jag det här också. Om inget oförutsett händer, lovar jag härmed att stå på startlinjen nästa år.

På kvällen firade vi Majsan som fyllt 30. Som många andra hade hon gjort frågesport om dig själv. Dock helt utan censur eller försköning av mindre smakfulla egenskaper. Härligt!

På söndagen var det Johnny Rockers tur att fylla år. Vi startade firandet tidigt på morgonen genom att åka till Varberg. Där cyklade Johnny Rocker Jubileumsloppet och jag hejade på. Det var flera tävlingscyklister på plats, men ett och annat lurvigt ben syntes också till i startfältet. Väl hemma slappade vi till den andra etappen av giro d'Italia. Dagen avslutades med hela tre avsnitt av the Wire, säsong 3 (ja, den är faktiskt SÅ bra!) och presenter.

Idag är det exakt en månad sedan vi flyttade in i lägenheten. Det ska vi fira. Kanske med att gå på cykelklubbens medlemsmöte.

Inga kommentarer: