torsdag 13 september 2007

Lille bus kommer till stan

När jag var liten var jag hos farmor och farfar ibland. De bodde i Göteborg, och det är med dem som jag har mina första Göteborgsminnen. Jag och farmor åkte iväg på utflykter. Det var jättekul. Vi åkte till farmors syster, där fanns det jättesöta kattungar, kommer jag ihåg. Farmor var pratglad och berättade mycket om sin uppväxt, hur hon träffade farfar och vad pappa och hans bror hittade på som små. Jag lyssnade gärna. Några gånger var vi i Slottsskogen och på Liseberg. Jag tyckte att farmor var modig som vågade åka Flum Ride med mig. Men det var lite genant när hon sjöng Lasse Dahlquists "Dans på Brännö brygga".

På fredag kommer lillasyster Gräddnos med lille Bus på besök. Sedan han kom har jag känt att jag kommer att vara hans Göteborgskontakt. Nu är han kanske inte redo för varken Säldamm eller Flume Ride ännu. Vi börjar med en lugn hemmakväll.

Inga kommentarer: