onsdag 19 september 2007

Ner och upp igen

Söndagen var en riktig jävla skitdag.

Sent i måndags kväll fyndade vi oxfilé. Det från början skyhöga priset var 30% nedsatt. Hade priset varit detsamma utan rea hade vi aldrig köpt det. Realappen lockade oss, och tur var det. Så gott! Perfekt med egenplockade trattkantareller och en flaska rött till. Nu undrar jag om vi någonsin kommer att uppskatta "vanligt" kött.

Jag har sparkat igång lägenhetsfixandet igen. För hundrade gången. Gjorde några ommöbleringar igår, som enligt mig var förlösande. Ett riktigt lyft! Johnny Rocker förstod inte min eufori. Det är fortfarande mycket fix kvar. Självklart har jag en lista som jag försöker rätta mig efter. Top-3: 1, bort med gamla soffan. 2, bort med gamla byrån. 3, skaffa och montera bokhyllor. Risken är att jag faller i gamla mönster och börjar med det roligaste först. Shoppa!

Perspektiv. Jag läste ett blogginlägg om sjukdom och dödlighet i u-länder. Det känner ju alla till, men det är lätt att glömma bort. Perspektiv i tankarna fick i alla fall mig på lite bättre humör för egen del. Men det är sorgligt och sanslöst. Jag hade ett fadderbarn i Sudan för några år sedan. En dag fick jag ett brev att han hade avlidit av "chest pain". Det är inte klokt.

Inga kommentarer: