onsdag 5 september 2007

Åter i fixartagen

Nu har vi bott i nya lägenheten i snart 5 månader. Det har inte hänt så mycket på sista tiden. Vi fixade en bobar nivå i början, sedan dess har vi mest köpt en del nya möbler. Jag har tokmycket idéer, och ser liksom framför mig hur det kommer att bli, och blundar därför för hur det ser ut nu.

Det måste hända något. Jag sparkar härmed igång fixartagen och planerar att ägna hela helgen till lägenhetsfix. Kommer jag igång bra under lördagen tänker jag unna oss ett Ikeabesök på söndag eftermiddag. (Men det vet Johnny Rocker inte om. Ännu!)

Hur ser planen ut då? Prio ett är att få ordning i tredje rummet. Det rummet är vårt dåliga samvete. Prio två får bli att köpa den där stora skänken vi spanat in. Det är en massa prylar som inte har någonstans att ta vägen förrän vi har skänken på plats. Jag får ägna veckan åt att lobba för att vi ska köpa skänken genast. Jag är ju ändå familjens ekonomichef.

Inga kommentarer: