onsdag 22 april 2009

Effektiv på Blomsterlandet

Idag skulle Selma och jag åka till Blomsterlandet i Partille för att handla blommor till balkongen. Vi smet in på Allum på vägen. Jag köpte kläder till Selma och papper till ett album jag ska göra till Selma. Sedan tittade vi efter överkast och plötsligt hade halva dagen gått. Dags att åka vidare till Blomsterlandet.

Jag är väldigt förtjust i Blomsterlandet och brukar gå omkring där länge och titta. Plocka på mig några blommor, fundera och sedan byta ut dem. Idag gick det undan. Selma blev arg när jag tittade på penséer. Jag fick plocka upp henne på armen och snabbt helt på måfå ta några blommor med mig. På väg till kassan lyckades jag slita till mig ett litet drivhus och fröpåsar med fyra sorters basilika.

Självklart var det kö. Selma kräktes på min axel och blev ledsen. Jag blev svettig. Alla medelålders damer tittade menande. En tant petade på sin man och pekade på mig. Vad vet jag, de kanske tyckte att jag var en fantastisk mamma. Men det kändes inte så då. En ung kille var iaf vänlig nog att plocka upp mina blommor på bandet. Väl ute i bilen somnade Selma som en stock.


Imorgon får vi se vad jag kan trolla ihop med detta.

Inga kommentarer: