lördag 18 april 2009

Sovmorgon, avundsjuk och räddningspatrull

Imorse fick jag sovmorgon då Fredric tog hand om Selma. Hon skötte sig så klart exemplariskt. Fredric hann med en massa och förstod inte alls vad jag menar med att det är svårt att hinna med allt. Typiskt!


Under Selmas och min förmiddagspromenad pratade jag med lillasyster Gräddnos som var i Skåne för att springa första sträckan på 10-mila. Jag hörde speakern i bakgrunden och det vanliga orienteringssurret. Oj, vad sugen och avundsjuk jag blev. Nu vill jag också vara i form och springa orienteringstävlingar. Jag lade på och promenerade vidare i ett soligt och mysigt Majorna och konstaterade att jag inte hade det så dumt heller.


När vi var nästan hemma ringde Fredric. Han hade punka på sina tubdäck och behövde hjälp från servicebilen. På morgonen skojade vi om just det, att han skulle ta de hjulen där man inte har en slang som är lätt att byta. Som tur var inträffade punkan lägligt vid mysiga Storåns café. Det ligger strax utanför Rävlanda och är ett populärt fikastopp bland cyklister. Räddningspatrullen tyckte att det var ett lämpligt uppdrag och gav sig iväg. Det blev en god lunch i solen.

Inga kommentarer: