fredag 3 april 2009

Vart tog den hotta maman vägen?

Jag är en sunkbomb. Inte alls sådär piffig som jag hade tänkt möta våren. Nu var det iof inte så längesedan jag låg och födde barn. Och kroppen har faktiskt återhämtat sig riktigt bra. Men jag går fortfarande omkring i mina säckiga och söndertvättade graviditetskläder, med ett par kräkfläckar som enda accessoar. Härom veckan plockade jag fram mina gamla tjockis-jeans (de vanligtvis för stora mysjeansen). Kul med variation, tänkte jag. Tills de fastnade vid knäna.

Jag har faktiskt ingen lust att köpa nya kläder till den här mellankroppen. Men det är inte heller roligt att traska omkring gömd i en gravidvinterjacka som räcker till knäna. Nu får det vara färdigt med sunk-Lisa. Om en månad måste jag vara mindre, då skaffar jag en ny garderob. Och redan imorgon ska jag faktistk klippa mig. Jag har höga förväntningar, det var längesedan jag var hos frisören sist. Hoppas att jag blir fin.

Inga kommentarer: