tisdag 16 oktober 2012

Hej TV-kompis


Det händer mycket kul på TV-fronten nu. Igår släpptes streamingtjänsten Netflix i sverige. Så kul! Det där med nedladdning har jag aldrig vågat mig på. Då betalar jag hellre några kronor i månaden, så att det går rätt till. Jag tycker att det fungerade riktigt bra. Vi körde via deras app i TV´n. Jag provade även i mobilen. De allra senaste säsongerna finns inte ännu. Men det gör inte oss så mycket. Vi hinner ändå inte se på TV så ofta. Det fanns många filmer och serier som vi missat. Vi startade Netflixandet med att se första avsnittet av The walking dead. Sedan fortsätter vi nog med Sons of anarchy.

Det fanns mycket för barnen också. En av mina favoriter som barn, Rädda Joppe. Den var så otäck när pojkens nalle Joppe försvann på olika sätt, läskigast var det när han av misstag hamnade i sopnedkastet. Men han kom alltid tillbaka. En annan kul grej var att Pappa Pellerins dotter fanns som film. Jag lånade den boken av Maria Gripe på biblioteket i mellanstadiet. Jag tyckte så mycket om den att jag köpte den flera år senare. Jag hade ingen aning om att den fanns på film. Tänk när Selma och Tage är lite större, då kan vi se den tillsammans. Dårfinkar och dönickar, ska vi också se.

Nu väntar jag på att favoriten HBO kommer med sin playtjänst HBO nordic. Sedan kan övriga kanaler ta och packa sig ifrån vår tv. Vi tittar ändå mest på SVT och lite Eurosport. Tja, 4:an kan kanske stanna.

Inga kommentarer: