söndag 28 oktober 2012

Orienteringsåret 2012

Selma stämplar glatt.
Hösten går mot vinter. Nu har vi flyttat bak klockan och tagit in utmöblerna. Det är dags att ställa undan de nyligen framtagna orienteringsskorna. Jag kan summera en fantastisk orienteringssäsong 2012, med endast segrar i resultatlistan. Visst, det blev bara en tävling och vi var bara två anmälda i klassen D35. Min motståndare kom faktiskt inte ens till start. Strunt samma, jag vann!

Förra helgen sprang jag årets tävling, GMOK´s hösttävling i kuperade Sävedalen. Det var riktigt jobbigt, och jag missade ganska mycket. Banan var kort, men tiden blev lång. Viktigast av allt, det var verkligen jättekul. Vilken tur att jag gav mig iväg på en orienteringstävling till slut. Jag ska försöka komma ihåg och motivera mig med det under vinterns träningspass.

Selma var också med, och gick en knattebana med mormor. Det blev Selmas tredje knattebana hittills.

6 kommentarer:

erika sa...

Grattis till din fantastiska säsong!! För nog kan man väl säga att det var i alla fall två segrar? Dels den i D35, men sen den att (åter)finna lyckan i att ha en karta i hand och kämpa sig fram i skogen!

Anita sa...

Grattis till segern i orienteringen. Så duktig du är och lyckades komma ut och orientera igen. Jag har tänkt på det många gånger men det har stannat med tanken.

Lisa sa...

Tack för grattisen! Jag har en liten dröm om att alla (eller iaf så många som möjligt) gamla Gipen-tjejer ska ses och springa en tävling, och kanske gå ut och äta. Det vore så kul att träffa er igen. Blir faktiskt lite tårögd av tanken.
Hm, det kanske vore något att fundera över på riktigt.

Anita sa...

Ja det var en bra ide. Jag har tänkt på det samma. Det hade vart jättekul att träffa er alla igen. Har ju saknat den fina tiden vi hade på träningar och tävlingar.

erika sa...

Åh det vill jag också göra! Känns som att vi måste planera långt i förväg dock... Kanske är åbäkigt stort att slå på 10mila eller nåt men tänk om vi kunde ställa upp i någon liten lokal budkavle? Göra ett antal jämna lag och så får de som förlorar (eller vinner!) bjuda på fördrinken? :-)

Lisa sa...

Jag tror att tiomila går i Göteborg 2017, men det är väl lite väl långt fram. Vi kan väl kolla i kalendern för nästa år och bara välja en tävling riktigt långt i förväg, och hoppas att så många som möjligt kommer. Budkavle vore så klart allra roligast, bra förslag! Det skulle vara riktigt kul, behöver ju inte vara så avancerat.