lördag 10 mars 2007

Cykelpremiär

Jag har inte cyklat sedan i somras. Idag var det dags igen.

Väl iklickad i pedalerna kändes det precis som förr. Iklädd mina tuffa vinterkläder susade jag ned för backen. Oj, vad skönt det var. Rätt snart upptäckte jag att allt inte var som förr. Konditionen var som bortblåst. Det gick sakta och jag var trött.

Jag tänkte på cykeltjejerna. För ett år sedan tränade vi tillsammans flera dagar i veckan. Nu har jag inte sett dem på länge. Jag saknar dem. Nu när det snart är vår och tävlingarna drar igång kommer vi att ses igen. Då står jag vid sidan och hejar på. Det ska bli kul.

Detta får bli en smygstart tänkte jag, och vände tidigare än planerat. En dryg timme fick jag ihop. Inte mycket att skryta med i jämförelse med Jonny Rockers dryga sex timmar på cykeln idag.

Nästa helg ger jag mig ut igen. Då blir det en tur till Kungsbacka med fika-inslag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kul att du har kommit i gång med cyklingen igen. Har lite dåligt samveta att jag inte har hört av mig på länge. Hoppas att allt är bra med dig. Y tar hand om din stereo när vi städar ur klubblokalen. Jag åker till mallorca på lördag och blir borta till 1/4 så jag kan inte ta den.
Åker du med JR till mallorca?

Ha det bra så ses vi till våren!

/Cykeltjejen

Lisa sa...

Jag har ju inte heller hört av mig på länge. Vi ses på tävlingarna. Nope, inget Mallis för mig. Kanske nästa år.

Ha det gott! Hälsa de andra.