torsdag 8 mars 2007

Hemska ord

Alla har säkert sina hemska ord. Det är ord som får det att krypa i kroppen. Jag har också några hemska ord.

När jag talar om för någon vilka ord som ger mig rysningar, säger de ofta orden för att retas. Det är lustigt. Anledningen till att jag berättar är för att bespara personen i fråga min avsky som jag tillfälligt känner när orden sägs. Och så gör de tvärt om mot vad jag tänkt mig, och säger dem extra mycket.

Mina tre hemska ord är:

Mumma. När någon säger att något smakar eller luktar mumma. Uäh! Drycken mumma går bra, den heter ju faktiskt så.

Navelludd. Allt prat om det och vad man gör med det. Naveln och dess ludd fysiskt sett är ok, men pratet om det är hemskt.

Bebbe. Snälla, det är en bebis eller ett barn. Inte en sak. Ordet är obehagligt helt enkelt.

Inga kommentarer: