måndag 19 mars 2007

Helgen i korthet

Då sitter jag här på min kontorsstol igen. Måndagstrött funderar jag över vart helgen tog vägen. Extra trött är jag denna måndag eftersom jag skjutsade Jonny Rocker till tåget halv sex. Kanske inte så tidigt för andra. Men oj så tidigt för oss.

Jag började helgen på det fruktade friskispasset i fredags. Efter ett par skutt tänkte jag, ”Shit vad kul det här är”, precis som jag anade. Fredagen rundades av med en räksmörgås (min favorit) och lammkotletter från frysen. De måste ätas upp innan flytten.

När Jonny Rocker cyklade på lördagen satt jag i soffan och jublade över Helena Jonssons seger i skidskytte. Det var kul! På kvällen firade vi vårt banklån (ja, faktiskt!) på Johannebar.

Efter lite cykel på Eurosport samt flyttpackning och utrensning var även söndagen till ända. Det är en sådan skön känsla att rensa ut gamla prylar som aldrig används. Dagens skörd bestod bl a av stekpanna där allt fastnar oavsett fettmängd, fem olika uppsättningar tekulor och 15 vattenflaskor för mycket.

Inga kommentarer: