tisdag 18 december 2007

Mitt fixar-jag

Jag har en bild av hur jag vill vara och ibland även tror att jag är. Jag ska hinna med så mycket och ha en massa spektakulära projekt på gång samtidigt. Självklart avslutar jag det jag dragit igång, med ett fantastiskt resultat.

Det ska fixas med blommor på balkongen. Jag ska baka kakor med spännande kryddning och ha frysen full med goda köttbullar. Jag ska sy, sticka och virka, där jag skapar mina egna mönster. Lägenheten ska inredas sådär lagom mysigt. Jag bangar inte för att snickra eller måla något snyggt på frihand, och det blir bara såååå bra. Not...



Jag vet precis hur jag vill vara. Jag vill vara som Leila och Isabelle på tv4! De är så piffiga och fixiga. Isabelle fixar i trädgården, syr kläder och inreder. Och Leila står där i sitt färgglada tjejiga kök med tokfestliga kakor överallt. Jag har en halv mjuk peppatkaka i frysen (jättegod iof) och har inte fått upp mina färdigsydda gardiner än. Näe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Precis den mixen hade jag också gillat! Jag vet hur det brukar bli med dina projekt, otroligt ambitiös till en början därefter avtar det lite och tiden går, tiden går, tillslut när du väl är klar brukar allt bli väldigt bra.

Anonym sa...

Du har ju fixat blommor, årets enda kaka var god, pannbiffarna får ofta full poäng, du bakade biscotti för några månader sedan. Vad mer kan begära?!

Några julbiscotti med saffran och året är räddat!

Lisa sa...

Jag kanske inte är så tokig ändå. Beställning av julbiscotti noterat. Konditori Jolly drar fram bakplåten i helgen!