tisdag 4 december 2007

CX Grand Prix

Hösten har verkligen gått i cykelcrossens tecken för oss. Det stora målet har varit arrangerandet av CX Grand Prix, cykelcrosstävling vid Slottskogsvallen. Johnny Rocker var tävlingsledare med allt vad det innebär. I helgen var det äntligen dags.

Sent i fredags kväll kunde vi inte slappna av, så vi gav oss iväg för att fota en av de stora lysande skyltarna vid Göteborgs infarter. Johnny Rocker hade fått till att tävlingen stod med där under fredagen. Coolt! Men lite klättring över viltstängsel och krypande genom täta buskage lyckades vi föreviga skylten. Sen åkte vi hem och somnade till slut, trots spänningen över hur det skulle gå på tävlingsdagarna.

Förutom ruskväder på lördagen gick det riktigt bra. Jag hade hedersuppdraget att hämta tävlingens speaker Eurosportprofilen Roberto Vacchi på hotellet. Kul att få träffa honom som vi så ofta hör när vi ser cykel på TV. Jag var också med och fixade med Knattecrossen. Det var inte många som körde, men de var så tuffa. Roligt roligt!

Det var jättekul att se på alla som körde. Cykelcross är en publikvänlig sport. Synd att det var så dåligt väder, annars tror jag att många förbipromenerare skulle ha stannat och tittat. Jag är verkligen imponerad av de tävlande, det var så kallt, lerigt och hårt. Jag såg att det var en tjej som körde sportklass, kanske kan det vara något för mig. Alexandra Engen som jag har intervjuat vann damernas elitklass båda dagarna. Hon är tuff!

På söndagen dök roliga Peter Apelgren upp. Hans program Lycka Till ska handla om cykelcross fredagen 14/12 kl. 19.00 i Kanal Lokal. Det får vi inte missa!

De båda tävlingsdagarna var över i ett nafts. Nu är vi helt slutkörda och lägenheten är full av leriga kläder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter preciiis som hemma hos oss...