fredag 7 december 2007

Psst.... julfreaket har inte börjat pynta än...

...och det är snart 2:a advent! Usch, det är faktiskt sant, jag har inte ens öppnat lådan med julgrejer. Jag har inte orkat helt enkelt. Energinivån är låg. Alla grannar har fullt med stjärnor, ljusstakar och slingor. (Hjälp, jag har blivit en sån som tävlar med grannarna) Nu är det snart helg iaf, då ska jag vara hemma och fixa i lugn och ro. Det blir till att fira första advent på lördag, så att första ljuset är lagom nedbränt tills på söndag. Sen ska grannarna få se vem som har snyggast julstjärna...

På söndag kommer mina kusiner med familj, faster och farbror, lillasyster med familj samt mamma och pappa på glöggkväll. Vi ses inte så ofta allihop, men glöggkvällen har blivit tradition de sista åren. I år ska jag baka mjuk pepparkaka med lingon. Hoppas den blir god.

Inga kommentarer: