torsdag 20 december 2007

Surr i baken

Johnny Rocker är med i ett test. Vi har en lånebil, Saab 9-3 Aero. Det finns kameror som tittar på vägen, och kameror som tittar på föraren. Efter varje tur loggas en massa värden och sånt. Det gäller att tänka sig för när man blir filmad. Jag har gestikulerat livligt åt knäppa medtrafikanter och diggat lika livligt till radion. Första veckorna har ändå gått bra.

Igår lästes bilen av och säkerhetssytemet aktiverades. När man gör något dumt surrar det till i baken. Ingen skön massage direkt, mer som en mild stöt. Obehagligt.

Jag trodde först att det var när man körde för fort som man blev straffad. Att en gps läste av hastighetsbegränsningarna. Men idag har jag blivit surrad i baken massor av gånger, hur sakta jag än kört. Vi kom på att det är ögonrörelserna som ger surr. Kamerorna är inställda på Johnny Rockers sittställning. Jag får alltså surr även om jag sköter mig. Mina körningar plockas bort, men straffen får jag minsann ta. Usch, nu ska jag åka och hämta Johnny Rocker.

Inga kommentarer: