måndag 10 mars 2008

Vad är detta?

Jag slölyssnar på "Mitt P3" på P3. Men nu vaknade jag till. De pratade om rasism. Och fick in en massa tycka-till-sms. Vad finns det för folk egentligen? Det var kommentarer som jag knappt hört sedan högstadietiden. Jag trodde faktigt inte att folk hade sådana åsikter längre. Riktigt hemska åsikter. -Åk hem om det inte passar. -De skyller allt på sin jävla religion. Och en massa hat. Så hemskt. Jag kanske är naiv, men jag trodde faktiskt inte att så många vanliga svenssons tycker och uttrycker sig så längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju såklart hemskt, men jag kan förstå hur det blir såhär. Jag som jobbar i ett av dom värsta slumområdena i stan ser hur en del har det och förstår hur man börjar hata, hur man blir bitter och hur man uttrycker det på fel sätt. Sen är stenen i rullning, man gör dumma grejer och blir sen hatad själv av alla som har det bättre, av dom som har ett fint hem, mat för dagen och ett jobb. Sorgligt men sant.

Anonym sa...

Jo, det kan nog vara så. Men jag tror inte att det enbart är sådana som har det riktigt tufft själva som uttrycker dessa åsikter.