lördag 8 mars 2008

Dagens vinnare

Det finns många bra tv-sporter, men längdskidåkning är det bästa jag vet. Framför allt en 5-mil med individuell start. Många mellantider, det bildas tåg av ikappåkta skidåkare, allt kan hända. Anders Södergren var grym i Holmenkollen idag. Det var verkligen på tiden att han fick en världscupsseger. Härligt.

Charlotte Kallas andraplats var också fin. Och vilket hopp Stefan Holm fick till.

Nu är andra chansen över. Min favorit Sibel gick vidare. Hon sjunger så fint, och låten är lite annorlunda. Extra plus för att det blir en final utan Carola.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, nu håller jag inte riktigt med. Sibel var väl ok, men inte finalbra. Håller dock med dig angående Carola, hon fick så hon teg. Vi här i soffan höll mest på Nordman.
Kram Sofia

erika sa...

Åh, här i Paris visar de sällan femmilar från Holmenkollen på TV. Jag förstår inte. Måste skaffa eurosport. 10 eurosar i månaden, vad är väl det...?

Visste inte ens att Södergren vann men gläds mycket! Dock; det är inte samma sak sen Alsgaard slutade för han åkte så d-a snyggt (ursäkta mina grova ord).