onsdag 5 mars 2008

E-shopping

Jag har blivit biten. Av Internetshopping. För många år sedan beställde jag en klänning ur en postorderskatalog. Det var väldigt lång leveranstid. Klänningen var jättefin, och jag längtade verkligen tills den skulle komma. Jag drömde om den en natt också. Så kom den då, och såg inte alls ut som i katalogen. Jag blev väldigt besviken och har sedan dess varit skeptisk till att köpa kläder utan att prova först. Tills nu.

Kompisen Majsan skulle beställa från HM. Tja, varför inte. Jag hakade på och delade på frakten. Det gick riktigt bra. Några fynd blev det. Och något missöde, som en tröja till Johnny Rocker där muddarna tappade elastisiteten efter en halv dag.

De är bra finurliga där. Efter första beställningen kom ett frestande erbjudande med extra rabatt på några utvalda plagg. Jag svalade betet. Nu väntar jag på en klännig, blus och en kjol som jag har höga förväntningar på.

I bara farten köpte jag ett par cd-skivor (Britta Persson, Feist och Säkert) och en bok också. Nu har jag köpstopp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, jag är så nyfiken på den kjolen. Klänningen och blusen var också riktigt fina. Ska nog ta och spara lite pengar denna månad så jag kan beställa lite jag med.

Anonym sa...

Kul att du valde nåt annat än svart då! Hahaha!
Förresten, på vilken sida i hm-katalogen hade dom cd-skivor?

Anonym sa...

Ja, jag hoppas verkligen att de är fina och passar. Du får prova också.

Nja, det är faktiskt jag som oftast faller för gälla färger.

Anonym sa...

Näe, vad trög jag är. Nu fattade jag att du skojade Jenny. Eller!?