måndag 17 mars 2008

En tur till tygriket

I helgen gav jag och mamma oss iväg till Mark, Kinna och Fritsla. Till tygriket. Jag har inte varit där tidigare, men blev positivt överaskad. Så mycket tyger. Fina tyger. För mycket. Det gick nästan inte att välja. Vi hann inte med alla affärer, men säkert en 6 eller 7. Jag hittade precis vad jag var ute efter, och är så glad. Flera tyger, kuddar, en filt, virkgarn och en påskpresent till lille bus. Dax att plocka fram symaskinen.

I sista affären hittade vi skumplast som jag ska ha till en dyna i hallen. Där fanns även en massa överblivna bitar som jag nu håller på att klippa i små bitar. De ska fylla en gammal sittkudde i skinn. Det är ett evighetsjobb.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde att du fick tag på fina gardiner till köket. Kan du inte visa dem här?
Ha det gott, kram Sofia

Anonym sa...

Det kan jag göra. Före och efter. Tänkte sy till dem i helgen.