fredag 2 oktober 2009

Trött

Det är fantastiskt väder idag. Sol och kall krispig luft. En promenad vore underbart. Men jag orkar inte. Selma har levt rövare hela natten. För femte natten i rad. Vi tror att hon kanske har fler tänder på gång. Hoppas det.

Jag bestämde mig i alla fall för att hoppa över den lockande promenaden och passa på att sova istället när Selma sover förmiddagslur. Men hon vill inte sova. Inte själv och inte med mig heller. Efter ett gäng små snytingar i ansiktet och sparkar i magen gav jag upp. Nu leker Selma på golvet och jag går runt i trötthetsdimma.

Lilla fröken Sjörövare försöker se oskyldig ut.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Kul att se henne "in action". Säkert tänder på G, du får försöka lägga dig tidigt. Kram

JennyPenny sa...

Har hört nånstans att just vid den åldern finns det nån slags tillväxtperiod, alltså att dom drar iväg med längd/ vikt/ utveckling på nåt plan, vilket kan göra dom oroliga på natten. Kanske minns jag fel... men mina har i alla fall varit så superkänsliga för sånt och nästan drivit mig till vansinne (eller vaddå "nästan"?)med nattvak. Sen, efter nån eller ett par veckor, så vips är allt som vanligt igen med skillnaden att dom kröp/ gick i Vildas fall/ hade vuxit tre cm eller så.

Lisa sa...

Det låter bra Jenny, då hoppas vi att det är så. Selma har ju precis lärt sig krypa och verkar drömma oroligt på natten. Jag tror att hon växt en hel del också.