onsdag 4 maj 2011

Aj aj

Jag har mått riktigt bra i flera veckor, och har knappt alls tänkt på att jag är gravid. Sista veckan har det vänt. Jag börjar bli otymplig. Jag har svårt att ta upp något på golvet och kan inte utan hjälp lägga ena benet över det andra. Men framför allt börjar det att göra ont. Benen är fulla av små explosioner och ryggen värker. Tre månader kvar, var ska det sluta?

Jag funderar mer och mer på hur bebisen ska komma ut. Selma var stor, 5130 g. Hon kom ut, men det gick långt ifrån smidigt. Stora barn är en risk, och jag är övertygad om att den här bebisen också blir stor, det verkar ligga i släkten. Om ett par veckor ska jag på samtal där vi förhoppningsvis kommer överens om en plan.

Nu är vi i vecka 28. Selma verkar inte alls förstå eller intresserad när vi pratar om att ett lillasyskon ska komma. Däremot snappade hon upp att jag hade ont i magen för någon vecka sedan. -Mamma ont i magen.

Inga kommentarer: