fredag 1 juni 2007

Attacken

Igår var det åter dags för en joggingtur i Klippanområdet. Jag promenerade intet ont anande och djupt försjunken i tankar ut mellan husen mot Röda Sten. Det var då det hände. Det första anfallet överraskade mig totalt. Det andra anfallet gjorde mig stel av skräck. Vid det tredje anfallet släppte paralyseringen och jag rusade in under ett lågt träd för att ta skydd. Det var en jaktlysten mås som attackerade mig! Måsar är verkligen stora och skräckinjagande på nära håll. Usch, vad läskigt. Jag vände mig om och såg hur de skrikande bestarna cirklade högt över den röda tegelbyggnaden. De bevakade mig.

Jag smög ut och startade min löprunda lätt skakad. Väl tillbaka en stund senare tog jag för säkerhets skull en omväg till lägenheten. Just typiskt, nu får jag skriva upp måsar på listan över saker jag är rädd för.

Inga kommentarer: