fredag 29 juni 2007

Ny cykelkompis

Igår kväll tänkte jag ta det lugnt. På sin höjd fixa lite med blommorna. Innan jag visste ordet av satt jag på cykeln med mina nya snygga solglasögon och Johnny Rockers vita armvärmare. Numera är armvärmarna mina eftersom Johnny Rocker tyckte att de var tuffa på mig.

Vi trampade på mot Frölunda Torg där vi skulle hämta upp Macchiato och Umetjejen. Vi körde vidare på Säröbanan mot Hovås. Strax därefter skulle det köras intervaller. Johnny Rocker och Macchiato susade iväg. Jag instruerade Umetjejen i hur man kör partempo. Det gick bättre och bättre. Jag tror att vi var jämnstarka. Kul med en ny cykelkompis!

Efter några hårda förningar i motvinden vände vi hemåt. Det blev lika mycket pratande som trampande. Trevligt. Rundan blev längre än jag tänkt mig. Drygt 6 mil fick vi ihop. Jag var rejält knockad resten av kvällen. Apatisk. Benen pirrade. Det kändes som om små sprängladdningar detonerade i benen. Då är det skönt att lägga sig!

Inga kommentarer: