måndag 11 juni 2007

Har du legitimation?

Fredagseftermiddagen spenderade jag på Blomsterlandet i Partille. Jag njöt i stora drag bland alla växter. Det tar sin tid att hitta rätt blommor. Jag var på jakt efter blommor till balkongen. Efter en dryg timme var jag nöjd och begav mig hemåt i värmen.

Jag skulle äta middag själv eftersom Johnny Rocker åkt iväg på cykeltävling. En köttbit vore gott. Det fick bli ett snabbt stopp på ICA. Jag stod svettig i kön och drömde mig bort när kassörskan sade: Har du legitimation?
Första tanken: "Suck, jahhå vad är det här för märklig undersökning nurå?"
En sekund senare: "Fniss! Ha, det är min folkis Pripps light hon tänker på."

Jag sträckte fram körkortet och skämdes å hennes vägnar. Mannen bakom mig förstod uppenbarligen min förvåning då han frågade om han var tvungen att visa leg för sin brödlimpa.

Är det 18år för att köpa folköl?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jupp, så e de :-)

Lisa sa...

Där ser man. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Anonym sa...

Det var hur kul som helst att läsa! Men inte ser du ut som 18, hon måste skämmas än idag.