tisdag 5 juni 2007

Girot


Girot är över för den här gången. Intryck från min TV-soffa:

  • Kul att Petacchi (se bilden) tog hem flera spurter. Särskilt den långs spurten var imponerande, den där det var en vurpa innan mål och hans hjälpryttare försvann. Det gick bra ändå.

  • Jag gillar egentligen inte Di Luca. Men det är roligt med divor, särskilt italienska sådana. Han gjorde ett par Di Luca-fartökningar! Och tog hem segern.

  • Jag har lagt till en cyklist på min favoritlista. Unge Andy Schleck. Snart hejar jag på alla!

  • Det räckte inte hela vägen för Cunego. Men jag tror att både han och jag är nöjda ändå. En femteplats är också bra. Det var tydligt att han har blivit mycket bättre på tempo. Det bådar gott.

  • Jag skulle vilja veta vad Simoni tycker om Cunego. Om han är arg för att Cunego vann 2004 trots att de skulle köra för Simoni. Cunego är min största favorit. Men jag kan inte motstå att heja på Simoni också. Jag hoppades att han skulle bli bland de tre bästa. Han såg glad ut och är säkert nöjd med fjärdeplatsen. Han slog ju trots allt ungtuppen Cunego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvinnor som kommenterar Girot finns det alldeles för få. Kul!
// Lintala

Lisa sa...

Tackar! Visst är det kul med cykel på TV.