tisdag 5 februari 2008

Supertisdag, Fettisdagen och min dag

Det händer mycket idag. Vi får förmodligen veta vem som bli demokraternas presidentkandidat (och förhoppningsvis sedan även president). En vit kvinna eller en svart man. Jag gillar båda. Dessutom är det Fettisdagen idag, på just min födelsedag. Jag som älskar semlor.

Dagen började bra, men present och blommor på sängen. Jag fick ett jättefint armband och lika fina matchade örhängen som jag dinglar med idag. Johnny Rocker hade smygköpt en extra god frukost. Gott! Ikväll firar vi med ett testcykelpass. Sedan får vi se vad vi hittar på.



På jobbet hade jag lovat att baka något tills jag fyller år. Jag har inte hunnit med det dessutom har det varit så mycket annat kaffebröd den sista veckan. Nu är det ingen som vet att det är idag jag fyller år. Först tänkte jag att jag kan låtsas att det är en annan dag. Men det kan jag ju inte göra. Kass idé. Jag får krypa till korset och erkänna att blir firande i efterskott. Det gäller att baka något riktigt gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis igen på din stora dag! Fick hemskt dåligt samvete att jag inte skrev detta igår. Ska ta och fira dig extra mycket i helgen istället, det lovar jag!

Lisa sa...

Tack! *ler* Och tack för det jättefina kortet. (Inte ska du ha dåligt samvete)

Anonym sa...

Där ser du, du behöver inte gråta för att du inte fått några grattis på bloggen!