måndag 4 februari 2008

Trött måndag

Det är så konstigt. Jag hinner inte säga "vad härligt, det är fred..." förrän jag sitter på kontorsstolen med trötta ögon och seg skalle. Kalendern på datorn säger måndag och jag bara undrar; vad hände egentligen? Jasså, det är måndag igen.

Detta är vår helvetesvecka. Tja, kanske inte så illa som det låter. Men det är en massa jox som ska fixas och det är stressande. Tråkigast är service på bilen. Men veckan är inte helt tokig, det finns ljusglimtar också. Som en födelsedag.

Vad hände i helgen egentligen? Vi hann inte med någon båtmässa. Lika bra det. I söndags tog vi en långpromenad runt stora och lilla Delsjön. Självklart blev det fikastopp på mysiga Bertilssons stuga.

Efteråt passade vi på att köpa en Electrolux assistent. Jag förälskade mig i en urtjusig champagnefärgad för ett bra tag sedan. Tyvärr utgick den modellen och jag har inte hittat någon annan som varit lika fin. Fånigt. Nu blev det en grå variant som också är fin. Så nu har jag till slut inkasserat min 30års-present från mamma och pappa. Tack! Här ska bakas bröd.

Inga kommentarer: