fredag 8 februari 2008

Vi drar till fjällen

Oj oj, nu är vi trötta. Igår var vi uppe tidigt, jag körde Johnny Rocker till tåget kl. 5.30. Efter jobbet åkte jag till mamma och pappa för att hämta en takbox. Senare på kvällen skulle jag hämta upp Johnny Rocker på centralen igen. Hans tåg var lite försenat. Tur var väl det, annars kunde det varit jag som fått ett nödlandat plan på biltaket. När jag kom till Nödinge var det helt stopp på 45:an, och en massa blåljus överallt. Jag försökte hitta en annan väg men det var stopp överallt.

När jag ringde till mamma och pappa för att höra om de kunde guida mig till Bohus eller Surte blev pappa tokstressad. Som om jag ringt och sagt att jag har en bomb i bilen som exploderar om 10 sekunder om de inte hittar en flyktväg. Efter en massa snurrande lyckades mamma guida mig in på en lerig liten grusväg, genom gärden och ett grustag kom jag ut på andra sidan söder om olyckan. Perfekt!

Idag är vi ännu tröttare eftersom vi var tvungna att lämna bilen på service extra tidigt. Men det gör ingenting, för till helgen drar vi till fjällen. Till Branäs. Det ska bli härligt. Jag ser framför mig hur vi spenderar dagarna i längdskidsspåren med strålande sol som gnistrar i snölandskapet. På kvällen äter vi god mat och myser i stugan. Kan det bli bätte? Jo, faktiskt. Det är ju skidskytte-VM också. Härligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är lite avundsjuk faktiskt, längesedan jag var i fjällen, men just den där känslan du beskriver kommer jag så väl ihåg.
Hoppas ni får en undebar liten semester!

Anonym sa...

Ska bli kul att höra hur ni mår i benen efter dagens långa slinga. Jag är verkligen imponerad!

Lisa sa...

Du skulle varit med!