måndag 22 september 2008

Helgen i sammandrag

Fredag kväll

-Besök på K-Rauta och inhandling av stort Elfa-system till garderobeb. (Tänk att de har öppet till 20!) Hem och påbörja montering av takskenor i klädkammaren. Sent i säng!

Lördag

-Någon timmes lek med Elfa-systemet.
-Liten titt på Svenssons efter skåp till glas och porslin. Inget napp.
-Kris över gravidkroppen och därmed ett besök på Lovely Mama i Avenygallerian. Jag hittade några plagg att trösta mig med; jeans, byxor, skjorta och två tröjor. Bästa köpet var en gravid-vinterjacka. Inte alls dyr, och jag fick sista exet.
-Beställning av nya högtalare på HiFi-klubben. Nu ska de stora hemska ut!
-Inköp av handukskrokar och papperskorg till badrummet på knoppaffären LZ.
-Ett snabbt stopp på Frej Johnsson för ytterligare badrumsinköp.
-Vidare till IKEA och direkt upp till restaurangen för energipåfyllning. Köttbullar till mig. Inköp av skåp att sätta i gluggen ovanför tvättpelaren. Idén snodde vi från vår granne Ernie.
-Hem och liten fika när familjen Cross tittade förbi.
-Elfa-montering igen.
När Johnny Rocker sågade lister på balkongen hördes ett: -Hur går det?, ovanifrån. Det var Ernie som förstod att vi höll på med klädkammaren. Vi bjöd ner honom att titta. Sedan följde vi med honom upp för att titta på hans skåp i badrummet som nu var klart. Vi konstaterade att han valt en bättre modell. Därefter följde fru Ernie med ner igen för att titta på vår lägenhet.
-Bums i säng.

Söndag

-Johnny Rocker cyklade till crossträningen och jag åkte till Ikea för att byta skåpet till badrummet.
-Lagom hemma var det dags att visa båten för en man från Alingsås. Efter en tur och mycket prat beslutade han sig för att köpa den. Jippie! Vi slipper alltså allt meck med vinterförvaring och service i vinter.
-För att fira båtförsäljningen åkte vi till K-Rauta för att komplettera med mer Elfa-grejer.
-Firandet avslutades på favvofiket Marmelad.
-Väl hemma igen konstaterade vi att vardagsrummet var överbelamrat med prylar. -Storstädning och inplockande i klädkammaren.
-Jag föll till föga och lät Johnny Rocker sätta upp en lampkrok i taket. Trots att vi har 2 timmars snickarhjälp idag måndag. Det blev riktigt bra.
-Montering av skåpet till badrummet som snickaren ska sätta upp idag.
-Kl. 22 kastade jag mig i soffan med benen i högläge. Lilla bebisen gav sig till känna med en rejäl i magen. Starkaste puffen hittills.
-Sovdags, och vi har jobbat hela helgen.

Inga kommentarer: