söndag 22 februari 2009

Vår stora lilla tjej

Tack för alla grattis! Nu är hon äntligen här. Hon är underbar. Vår Selma.

Första värken kom i måndags kväll, 19.30. Sedan var det en kämpig resa tills hon föddes två dygn senare, 18.47 på onsdag. Det blev en stor tjej, 5130 g. Jag förlorade mycket blod eftersom moderkakan inte kom ut, dessutom sprack jag lite illa. Därför fick vi stanna extra länge på BB. I går på lördag eftermiddag åkte vi hem.

Nu kämpar vi på med amning, tröstande och sövande.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ooohh va söt!!!...grattis grattis grattis åter igen. Och lycka till med amningen etc...kram Malin

Anonym sa...

Världens finaste! Hoppas allt går bra därhemma nu med allt nytt som ska läras, göras och klaras. Det är inte så lätt alla gånger men mitt i tipsdjungeln ska ni minnas; NI är mamma och pappa och det är BARA NI som vet bäst. Inte tanten på spårvagnen eller i ICA-kön, inte kompisen eller rabiata BVC-sköterskor. Inte ens jag, haha! Det som känns bäst är oftast det som är bäst.
Många kramar och pussar!!

Anonym sa...

Grattis så mycket det går. Markus L

Anonym sa...

Grattis, det här skötte ni snyggt (...som mina lärare brukar säga)!! Ta hand om er och ta det som det kommer! Tusen kramar!

Anonym sa...

Grattis till lilla selma.

Sara o Patrik