fredag 13 februari 2009

Tillväxtultraljud

Igår åkte vi till Östra för vår extra koll. Jag tog på mig mina nya födelsedagsörhängen, i fall att det skulle sluta med att bebisen plockades ut. Då vill jag vara fin.

Läkaren var jättetrevlig. Han konstaterade att bebisen låg långt ned men fortfarande kunde röra huvudet. Det talade för att mitt bäcken var rymligt. Bra! Det fanns lagom med fostervatten och flödet i navelsträngen var också bra. Viktskattningen landade på 4475 g (+20,6%). Ingen Karelin-bebis som jag fruktat, men ändå en liten biff. Felmarginalen är normalt 500 g, och något större för stora bebisar.

Vi fick en ny tid på måndag för standadkoll när man gått över tiden. Om inget hänt innan dess får vi då en tid för igångsättning ett par dagar senare. Senast en bit in i nästa vecka blir det alltså förlossning!

Inga kommentarer: