onsdag 11 februari 2009

Godzilla

Det knakar och skakar i asfalten när Godzilla vaggar iväg till MVC. Fredric berättar senare att Statens Geotekniska Institut i Landala vid samma tidpunkt registrerat tydliga markvibrationer. Gatukontoret i Göteborgs stad har utfärdat en klass 1-varning i Majornaområdet på grund av den senaste tidens kraftiga ökning av sättningar och sprickor i gatorna. Det är nog dags att den här bebisen plockas ut nu…

Vid dagens MVC-besök hade jag bestämt mig för att propsa på att få komma till Östra för att se hur bebisen mår, helst i denna veckan. Efter lite snack och vanlig koll ringde vår underbara barnmorska till Östra för att höra om en tid för kontroll. Jag förstod på samtalet att det inte var helt enkelt, och kände hur ögonen tårades. BM tryckte på och det slutade med en tid redan imorgon. Oj, vad glad jag blev. Annars hade vi nog åkt dit ändå.

Jag föreställer mig att bebisen är jättestor nu, och förstår faktiskt inte hur den ska komma ut.

Inga kommentarer: