torsdag 5 februari 2009

Min födelsedag

Idag fyller jag 32 år. Det firade vi med mannagrynsgröt imorse. Jag fick ett par jättefina örhängen och löparaccessoarer i form av reflexväst, handskar och mössa där tofsen kan stickas ut. Dagen har jag spenderat i soffan lyssnandes på grannen som tydligen flyttar runt lägenhetens alla väggar. De har provat alla verktyg i lådan nu. Ikväll firar vi vidare med ett litet restaurangbesök.

Natten till igår fick jag tydlig molande värk i magen. Jag var helt säker på att det verkligen var dags. Fredric stannade hemma. Men på förmiddagen hände inget mer. Vi promenerade till MVC och tillbaka. Barnmorskan konstaterade att bebisen inte är riktigt fixerad ännu och att magen fortfarande växer.

På eftermiddagen fick jag tokont i någon slags kroppsdel. Bäckenet kanske? Jag vet inte vad det betyder. Det kanske är bebisen som har fixerat sig efter mitt promenerande. Jag har läst att det kan göra ont. Eller så gissar jag att jag helt enkelt har promenerat sönder mig. Det gör ont idag också. Jag hoppas att det drar igång ordentligt snart. Gärna nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas hoppas hoppas det är på gång snart...Kram Malin Danielsson

Anonym sa...

Grattis!! Snart kan man också gratulera till något ännu större i livet! :)

erika sa...

Bon anniversaire! :)

Anonym sa...

Jag lovar; bebis är på gång! Om inte du föder nu, den 6:e kl 22:51, så är det helt klart att helgen inte kommer gå obemärkt förbi om man säger så! En del säger ju till och med att värkarna börjar med molande på insidan av låren!
Lycka till och massor av kärlek!!

Anonym sa...

Åh, tack för alla grattis!
Jenny, jag förutsätter att du vet vad du pratar om. I helgen ska bebisen ut.