söndag 8 mars 2009

Operation Amning

Senaste veckan har nätterna funkat toppen. Selma har somnat direkt vi lagt henne och sovit bra med bara två amningstillfällen under natten. Men sedan vände det. Efter en extra kämpig och trött amningsnatt gav vi oss idag iväg hela familjen till Östra för att få experthjälp. Jag var orolig för att mina sår närsomhelst skulle spricka upp så illa att hela bröstet måste sys ihop.

Vi fick hjälp av en jätteduktig barnmorska. Hon var inte alls lika förfasad som jag. Det var tydligen inte så illa att nål och tråd skulle fram. Hon visade hur vi kan variera amningsställning. Och så fick vi ytterligare en ny salva. Nu jäklar ska vi få ordning på den här amningsskiten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på bara, snart ger det sig. Och du vet väl att det är helt ok att ringa om man vill... Kram!

Anonym sa...

Det går faktiskt lite bättre. Och tack för att jag fick prata av mig. Trodde aldrig att amning kunde vara så stort.