tisdag 24 mars 2009

Tröttsam telefonförsäljare

Igår ringde ett typiskt telefonförsäljare-nummer, o4o-någnting. Jag tryckte bort två gånger med svarade den tredje:

-Ja, det är Lisa.
-Hej, det är Micke.
(Tänka, tänka. Micke, Micke, vem är det? Kompis till Fredric? Någon cykel-kille? Jag känner inte igen rösten. Shit, har jag gjort bort mig nu som svarade så surt.
-Eh, okej!?
-Jag ringer från *mumlar något företagsnamn som jag inte uppfattar*. Jag söker Fredric. Han har blivit utvald att få ett erbjudande.
-Han är inte intresserad.
-Men det är ett jättebra erbjudande, prenumeration på underkläder.
-Han är inte intresserad.
-Får jag fråga varför.
-Vi gör inte affärer på telefon.
-Han får möjlighet att prova kostnadsfritt.
-Nej!
-Men jag kan skicka ett par helt gratis.
-Nej, nej, nej.
-Men...
-NEJ TACK!
*Klick. (Han lade på)

Inga kommentarer: