tisdag 31 mars 2009

In till stan på shoppingstråt

Igår skulle jag och Selma åka in till stan för första gången. Vi skulle åka spårvagn, och jag var lite nervös för hur det skulle gå. Hur vi skulle komma på och om Selma skulle börja tokskrika.

Det gick jättebra. Selma sov gott när vi gav oss iväg. Efter några minuters väntan kom en vagn. Vi klev lätt på och jag satte mig på ett litet fäll-ned-säte bredvid vagnen. Jag var så nöjd och blev faktiskt lite tårögd när vagnen drog iväg (shit, vilken tönt jag är). Mitt moment avbröts någon hållplats senare när flera mammor med barnvagnar klev på. Det blev trångt och jag kunde inte sitta längre.

Väl inne i stan strosade jag runt och tittade på barnkläder. Det blev en tur till H&M där jag köpte klänning och strumpbyxor som Selma ska ha när hennes morfar har kalas på fredag.

Efter lite fönstershopping styrde vi kosan hemåt. Selma sov under hela vår shoppingtur. Förutom på vagnen hem. Då såg jag att hon sov räv och kisade lite på ena ögat.

Inga kommentarer: